Join us on Facebook

Please wait.. 10 Seconds Cancel

Current song: Loading ...
Stream title:
Server status:
Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime Web Proxy

Saturday, January 18, 2014

HAJAT TERKUBUR


Dungun: “Saya tidak menyangka niat baik meraikan kedua-dua mereka makan pagi ini (semalam) membawa berita duka,” kata Yameelah Mat, 30, selepas kedua-dua sepupunya maut dalam kemalangan di Kilometer 94, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, dekat Kampung Nyior Paka, di sini, pagi semalam.

Kemalangan jam 6 pagi itu mengorbankan Aumiyah Tohmasae, 15, dari Patani, Thailand maut serta merta di tempat kejadian, manakala Padeelah Buenae, 21, dari Yala, Thailand meninggal dunia ketika dirawat di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu pada jam 12.20 tengah hari.


Yameelah berkata, ketika kejadian, dia dan suami, Faison Ibrahim, 45, yang memandu Honda Accord bersama anak mereka Muhammad Firdaus Furgan, 2, serta kedua-dua mangsa dalam perjalanan dari bandar Dungun untuk makan di sebuah kedai di bandar Paka.

Katanya, sebaik tiba di tempat kejadian, kereta dinaiki mereka dipercayai terbabas ke kiri jalan sebelum merempuh tiang elektrik lalu terbalik dalam keadaan keempat-empat tayar ke atas.


KENDERAAN mangsa remuk akibat nahas.


Yameelah bersama suaminya yang mengusahakan kedai makan di Restoran Batu 50 di bandar itu berkata, mereka ke Paka apabila arwah Aumiyah beria-ria hendak makan nasi ayam di Paka.